
Samochody bez kierowców
28 września 2007, 10:20W mieście Daventry testowane są samobieżne samochody, które potrafią poruszać się po z góry zaprojektowanych trasach i wykorzystują lasery do omijania pojawiających się przeszkód.

„Kosmograf” - pierwsza w historii Wawelu gra komputerowa
18 stycznia 2021, 12:52"Kosmograf" to pierwsza w historii Wawelu gra komputerowa. Gra wideo to kolejna nieoczywista propozycja Zamku Królewskiego na Wawelu, którą prezentujemy po komiksie "Tajemnica miecza", serialu "Wawel. Królestwo odkryte" czy wirtualnych spacerach. "Kosmograf" to nie tylko forma rozrywki, ale też i doskonałe narzędzie edukacyjne, służące do zgłębiania historycznej wiedzy w nowoczesnej i atrakcyjnej formule. Zapraszamy w ten sposób każdego, by mógł odkryć Wawel na nowo - podkreśla dyrektor dr hab. Andrzej Betlej.

Cuciubabka zwiedzania
13 stycznia 2009, 11:51Wzrok to nasz dominujący zmysł. Przyćmiewa to, o czym powiadamiają nos, uszy czy skóra. Stąd pomysł portugalskiego studia projektanckiego Cabracega na zorganizowanie wycieczek po najstarszej dzielnicy Lizbony Alfamie z zawiązanymi oczami. Turystów oprowadza wykwalifikowany przewodnik ze Stowarzyszenia na rzecz Osób Niewidomych.

Wyczuwają przebieg ruchu
14 lipca 2009, 11:01Dla dzieci z autyzmem odczucia związane z ruchem są ważniejsze niż wzrokowe konsekwencje określonych działań (Nature Neuroscience).

Chiński bitcoin?
25 stycznia 2016, 08:10Chiński bank centralny planuje wyemitowanie własnej waluty cyfrowej. Specjaliści z Ludowego Banku Chin studiują wirtualne waluty od 2014 roku

Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze
19 marca 2007, 11:27Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.

Gra przeciwbólowa
31 stycznia 2011, 11:31Należące do Uniwersytetu Waszyngtońskiego Harborview Burn Centre w Seatlle używa pionierskiej techniki łagodzenia bólu u ofiar poparzeń. Pacjenci zanurzają się w wirtualnym świecie gry komputerowej, w której rzucają się śnieżkami z bałwanami i pingwinami.

Ulepszony iPhone i okulary do wirtualnej rzeczywistości w przyszłorocznej ofercie Apple'a?
22 października 2019, 09:19Nadchodzący rok zapowiada się niezwykle ekscytująco dla miłośników Apple'a. Po długotrwałym uśpieniu koncern z Cupertino może pokazać kilka interesujących innowacji.

Psychologia awataru
11 września 2008, 11:07Psycholodzy społeczni z Northwestern University dowodzą, że zachowania obserwowane w prawdziwym świecie i stereotypy rasowe są przenoszone do światów wirtualnych. Podczas eksperymentów przeprowadzonych w serwisie There.com zauważono, że znajdujące się tam awatary reagują identycznie jak ludzie w rzeczywistych sytuacjach.
Pingwin upodobał sobie grę dla kotów na iPadzie
18 marca 2013, 12:57Młode pingwiny magellańskie (Spheniscus magellanicus) z Akwarium Pacyficznego w Long Beach dostały ostatnio nową zabawkę. Przestarzały, wg ludzi, iPad, a właściwie zainstalowana na nim gra, sprawia im wiele radości.