Można zwiedzać najwyższe kondygnacje Koloseum

11 października 2017, 05:52

Po raz pierwszy od ponad 40 lat można zwiedzać 4. i 5. kondygnację Koloseum. W październiku nowe rejony będą uwzględniane w standardowych wycieczkach, a od 1 listopada chętni, maksymalnie 25-osobowe grupy, zabukują trasę obejmującą wyłącznie najwyższe poziomy.



Turystyka generuje już 8% gazów cieplarnianych

8 maja 2018, 14:32

Turystyka przyczynia się do globalnego ocieplenia znacznie bardziej niż się wydawało. Ruch turystyczny zwiększa się tak gwałtownie, że odpowiada już za emisję 8% gazów cieplarnianych. To czterokrotnie więcej niż dotychczasowe szacunki.


Noc Laboratoriów 2019 – to już jutro

17 października 2019, 18:43

Wrocławskie firmy, uczelnie, instytucje państwowe i naukowe w nocy 19 października otworzą drzwi do swoich pracowni badawczych, na co dzień niedostępnych dla laików. Podobnie jak w poprzednich latach organizatorem Nocy Laboratoriów jest NOKIA. Wraz z kilkunastoma partnerami akcji szykuje warsztaty, pokazy i wyjątkowe w tym roku atrakcje.


Serwery p570© IBM

Stawiają na wirtualne serwery

15 maja 2009, 11:48

Z badań IDC wynika, że po raz pierwszy w historii liczba zakupionych maszyn wirtualnych była większa od liczby kupionych serwerów fizycznych. W roku 2008 liczba sprzedanych serwerów wirtualnych wzrosła o 26,5%, do 2 milionów sztuk.


HoloLens za mniej niż 500 USD?

16 marca 2015, 09:06

Microsoftowe HoloLens, okulary nakładające na rzeczywistość wirtualne przedmioty i pozwalające na manipulowanie nimi, będą sprzedawane w cenie poniżej 500 USD. Tak przynajmniej uważają eksperci. Jeszcze w bieżącym roku urządzenie ma trafić do developerów, którzy będą mogli je oprogramowywać.


Wirtualna ambasada

31 stycznia 2007, 11:20

Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.


Pantofelek w roli Pac-Mana

16 stycznia 2011, 19:52

Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.


Po wirtualnym byciu Einsteinem ludzie lepiej funkcjonują poznawczo

9 lipca 2018, 11:08

Po wirtualnym doświadczeniu posiadania ciała Alberta Einsteina ludzie odblokowują niedostępne wcześniej zasoby mentalne.


Second Life© Linden Lab

Teleportacja awatarów

9 lipca 2008, 10:15

Twórcy Second Life, firma Linden Labs, we współpracy z IBM-em opracowali serię kompatybilnych awatarów, które mogą "żyć" w wirtualnych światach obu firm. Przedsiębiorstwa poinformowały, że udało im się dokonać "teleportacji" wirtualnych postaci z IBM-owskiego świat OpenSim na serwery Second Life Preview.


Nierzeczywiste, ale skuteczne

17 kwietnia 2012, 06:05

Nowozelandzcy naukowcy wykorzystali tzw. rozszerzoną rzeczywistość (AR od ang. augmented reality) do leczenia arachnofobii, czyli lęku przed pająkami.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy